Mgr. Andrea Nezbedová
Profesní profil
Mgr. Andrea Nezbedová absolvovala katedru speciální pedagogiky Univerzity Karlovy v Praze, kde také následně nastoupila do Střediska DAR jako speciální pedagog pro předškolní a mladší děti a zároveň vedla jako třídní učitelka svou vlastní rehabilitační třídu pro školní děti v Základní škole speciální. V dalším období své kariéry pracovala v Hradci Králové na pozici speciální pedagog pro školní děti ve Speciálních školách Hradec Králové a jako speciální pedagog pro předškolní a mladší děti v DDRS a v DANETĚ.
Díky svojí odborné kvalifikaci speciálního pedagoga v oblasti logopedie, surdopedie, pracovní výchovy a autismu tak pomáhá například dětem s autismem, kombinovaným postižením, opožděným psychomotorickým vývojem, vadou řeči a dalšími vývojovými poruchami.
Znamená to rozvíjet děti, provádět nácviky v různých oblastech motorického a psychického vývoje dítěte, tvořit individuální výchovně vzdělávací plány, vyrábět specifické pomůcky a strukturované úlohy a další činnosti. V její praxi tak našla užití i její diplomová práce: Zhodnocení vybraných technik a materiálů z hlediska použití v ergoterapii osob s různým typem postižení. Tato podpora dětem, což cítí více jako poslání než práci, je důvodem, proč se Mgr. Nezbedová zaměřila právě na tuto oblast vzdělávání dětí se speciálními potřebami.
Absolvované akreditované kurzy MŠMT
- Speciální pedagogika v procesu výchovy a vzdělávání dětí s autismem – 180 vyučovacích hodin, UK v Praze, PedF
- Senzorická integrace v pedagogice a speciální pedagogice. Úvod do tematiky, 3LOBIT, Brno
- Výchova a vzdělávání dětí s autismem I. – III., APLA, Praha
- Zvládání agrese a autoagrese u osob s poruchou autistického spektra, APLA, Praha
- Diagnostika poruch autistického spektra, APLA, Praha
- VOKS – Výměnný obrázkový komunikační systém aneb jak naučit komunikovat klienty s autismem a klienty s výraznými problémy ve verbální komunikaci, IPPP ČR, Praha
- Logopedická intervence u klientů s více vadami s využitím konceptu orofaciální regulační terapie, IPPP ČR, Praha
- Vývojová diagnostika dětí s kombinovaným postižením – I. - II., IPPP ČR, Praha
- Zážitkový seminář speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen), IPPP ČR, Praha
- Diagnostika zrakových funkcí jako prostředek k efektivnímu využití zraku při vzdělávání dětí a žáků se zrakovým a kombinovaným postižením, IPPP ČR, Praha
- Metody a techniky stimulace pohybového vývoje a vývoje orálních funkcí, handling a polohování žáků s kombinovaným postižením, IPPP ČR, Praha
- Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní, IPPP ČR, Praha
- Práce s neklidnými a nesoustředěným dítětem v předškolním věku, HYPERAKTIVITA, Praha
- Možnosti uplatnění rehabilitačních metod v oblasti školství, PRAGOVERSA, Praha
- Tvořte v Canvě: pracovní listy a didaktické materiály (webinář), Mgr. Tereza Molnárová, Vše pro dětské skupiny, Praha
- Agrese a její řešení (webinář), Mgr. Jiří Halda, INFRA, s.r.o., Stařeč
- Deficity dílčích funkcí v předškolním věku, předcházíme poruchám učení. Screeningová diagnostika, metodika Brigitte Sindelar: KOČKA MŇAU, PaedDr. Petra Arslan Šinková, Centrum Dr. Sindelar, s.r.o., Bratislava
- Dobýváme svět. Pracovní portfolio pro děti nejen s ADHD, PaedDr. Drahomíra Jucovičová, Mgr. Lenka Komendová, Praha
- Znak do řeči, Mgr. Bohdana Kubíková – Spolek AAK, z.s., Hradec Králové
- Základy vzdělávací kineziologie. Jak zjistit a odstranit unilaterální činnost mozku, Mgr. Stanislava Emmerlingová, Mírová pod Kozákovem, Smrčí
- MENSA NTC Learning I., Mgr. Lucie Měchurová, Mgr. Vladimíra Ottomanská, Mensa Česko, Praha
- MENSA NTC Learning II., Mgr. Lucie Měchurová, Ing. Pavlína Boučková, Mensa Česko, Praha
- Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS – mapujícího testu školní připravenosti, Helena Vlčková, Simona Poláková, Národní pedagogický institut České republiky, Praha
- Diagnostika a rozvoj zrakového vnímání v předškolním věku a na počátku školní docházky, PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D., DYS-centrum, Praha
- Vizuální stres, jeho diagnostika a podpůrná opatření ve školní praxi, Mgr. Jana Štěpánová, Ing. Libor Štěpán, Terapie Vizuálního Stresu, Praha
- Program pro přirozený rozvoj grafomotoriky u dětí v praxi MŠ, Mgr. Marina Šimanová, Pohodová rodina, Praha
- Lezení – základ grafomotoriky, MUDr. Věra Kleplová, DYS-centrum, Praha
- Grafomotorika a vše co k ní patří, PaedDr. Yveta Heyrovská, INFRA, Říčany u Prahy
- Smart přístup k dětem doma či v kolektivu. ADHD a Metoda PES – pohyb, emoce, smysly (předškolní věk), Mgr. Petra Poláková, INNP X-Academy, z.s., Praha
- Desatero pro rozvoj dětí v MŠ. Řešení problému ADHD pohybem. MUDr. Věra Kleplová, Pohybové studio, Oldřichov
- Signály SPU na počátku školní docházky. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky, PaedDr. Daniela Švancarová, DYS-centrum, Praha
- Hraj co chceš – rozvoj asociačního myšlení a paměti, Ing. Pavlína Boučková, DYS-centrum, Praha
- ACFS – zaškolení v užívání diagnostického nástroje, doc. PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D., DYS-centrum, Praha
- Program pro rozvoj pracovního tempa (ROPRATEM), Mgr. Iva Kopecká, Mgr. Dagmar Ženková, DYS-centrum, Praha
- Kognitivní stimulace paměti a pozornosti prostřednictvím intervenčního programu PAMIS, Mgr. Alžběta Kratochvílová, PhDr. et Mgr. Zdeňka Michalová, Ph.D., DYS-centrum, Praha
- HYPO – Prevence SPUCH v předškolním a raném školním věku, PhDr. et Mgr. Zdeňka Michalová, Ph.D., DYS-centrum, Praha
- Metoda dobrého startu, Ing. Bc. Markéta Kutnohorská, DYS-centrum, Praha
- EDASTIM – edukace a stimulace jako podpora školní připravenosti, Mgr. Jiřina Bednářová, EDUPRAXE, s.r.o., Brno
- Diagnostika školní připravenosti, varianta pro školská poradenská zařízení (webinář), Mgr. Jiřina Bednářová, Pedagogicko-psychologická poradna Brno, p.o.
- Školní zralost a zápis do školy (webinář), Mgr. Jiřina Bednářová, Lužánky – středisko volného času Brno, p.o.
- Diagnostika a rozvoj schopností dítěte předškolního věku (webinář), Mgr. Jiřina Bednářová, Lužánky – středisko volného času Brno, p.o.
- Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku (webinář), Mgr. Jiřina Bednářová, Lužánky – středisko volného času Brno, p.o.
- Stimulační program Maxík pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou, Mgr. Pavla Bubeníčková, Praha
- Percepční a motorická oslabení ve školní praxi, Mgr. Pavla Bubeníčková, Praha
- Supervize – Percepční a motorická oslabení ve školní praxi, Mgr. Pavla Bubeníčková, Praha
- Úvodní online kurz Neuro-vývojové stimulace, NVS Pohybem se učíme, PhDr. Marja Volemanová, PhD., INVTS s.r.o., Cortex Academy
- Pokračovací kurz Neuro-vývojové stimulace, NVS Pohybem se učíme, PhDr. Marja Volemanová, PhD., INVTS s.r.o., Cortex Academy, Horoměřice
- Neuro-vývojová stimulace, NVS Pohybem se rozvíjíme, PhDr. Marja Volemanová, PhD., INVTS s.r.o., Cortex Academy, Horoměřice
- KuPREV – práce s preventivním programem pro děti 4 – 8 let, Mgr. Barbora Krankusová, KUPROG CZ s.r.o., Praha
- KuPOZ – práce s programem pro rozvoj pozornosti, Mgr. Barbora Krankusová, KUPROG CZ s.r.o., Praha
- KuHAD – jak na hyperaktivní dítě?, Mgr. Barbora Krankusová, KUPROG CZ s.r.o., Praha
- Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina, Univerzita Karlova, CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Praha
- Aplikace Tréninku jazykových schopností dle D.B. Elkonina u dětí se sluchovým postižením, Iniciativa Elkonin, z.ú., Praha
- Tipy pro práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem, Iniciativa Elkonin, z.ú., Praha
- Metoda rozvoje kognitivních funkcí R. Feuersteina, FIE standard I., Mgr. Irena Marušincová, ATC COGITO, České Budějovice
- Metoda rozvoje kognitivních funkcí R. Feuersteina, FIE základní I – modul B, Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D., ATC COGITO, Třebíč
- Metoda rozvoje kognitivních funkcí R. Feuersteina, FIE taktilní, Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D., ATC COGITO, Třebíč
Zdravotnické kurzy
- Základní seminář Bazální stimulace v ošetřovatelské péči, Karolína Friedlová, Institut Bazální stimulace s.r.o., Praha
- Nástavbové symposium Bazální stimulace v ošetřovatelské péči, Karolína Friedlová, Institut Bazální stimulace s.r.o., Praha
Neakreditované kurzy
- Senzomotorická cvičení, Mgr. Mileta Hřebíková, Praha
- Úvod do HANDLE přístupu, Mgr. Jana Baptie, Hradec Králové
- Jazykový program MAKATON, Mgr. Lucie Laudová, Speciálně pedagogické centrum pro děti a mládež s vadami řeči se zaměřením na augmentativní a alternativní komunikaci s.r.o., Praha
Konference
- 5. národní konference o autismu, APLA, Praha
- Nabijte se energií s FIE, XI. Mezinárodní konference, ATC COGITO, Praha
- III. KONFERENCE Speciálně pedagogického centra při NAUTIS: POVOLÁNÍ: ASISTENT PEDAGOGA, PODPORA ŽÁKŮ S PAS PŘI VZDĚLÁVÁNÍ, Praha